18:32:00

Grecja - Ateny, zdobyłam Akropol!

Bez wątpienia Grecja należy do jednych z najpiękniejszych krajów. Bogactwo architektoniczne i wakacyjny klimat to coś co w szczególności wyróżnia to miejsce. O ile dobrze liczę w Grecji pojawiłam się już trzy razy. Natomiast konkretnie w Atenach byłam po raz pierwszy i… kompletnie się nie zawiodłam.
W stolicy Grecji spędziłam w zasadzie jeden dzień, ale mimo to całkiem sporo udało mi się zobaczyć. Wzgórze Akropol zrobiło na mnie duże wrażenie. Mimo licznych wojen perskich i upływającego czasu Akropol prezentował się przepięknie. Decyzją kapituły UNESCO w 1987 roku Akropol został wpisany na listę światowego dziedzictwa. Ciekawostką jest także greckie Forum Romanum. Tak! Nie jest to pomyłka, w Atenach można zwiedzić właśnie taki zabytek. W latach panowania Cesarstwa Rzymskiego w tym miejscu mieścił się miejski rynek.
Październik to jeden z lepszych miesięcy na zwiedzanie stolicy Grecji. O tej porze roku temperatura najczęściej nie przekracza 30 stopni, a wilgotność powietrza jest znacznie niższa.
Mimo początku października ulice Aten są nadal pełne turystów. Trudno sobie wyobrazić co dzieje się tutaj w miesiącach turystycznych.
Wzgórze Lycabettus jest zalesionym parkiem na stromym zboczu. Ścieżka prowadzi do kaplicy i punktu widokowego skąd można podziwiać zachód słońca. Wzgórze w Atenach o wysokości 277 m n.p.m. jest jednym z najlepszych punktów widokowych w stolicy. 

4 komentarze:

  1. oH MY GOSH, I have this dress. I got it just before the Ukraine war started. You look amazing and have a nice travel time

    I've just posted a new post. Please take a look.
    https://www.melodyjacob.com/2023/10/20-stylish-fall-outfit-ideas.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Grecja marzy mi się od dłuższego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne miejsce które pozwala na aktywne spędzenie wakacji.

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś , zostaw po sobie ślad - komentarz :*

Copyright © 2016 Blog By Paulina , Blogger