14:01:00

Chorwacja - Split podróż na każdą kieszeń

Nie bez powodu Chorwacja jest ulubionym wakacyjnym kierunkiem Polaków. Nie dość, że tańsza (od zachodnich kurortów) to jeszcze urokliwa. Nie brakuje tu ciepłego, turkusowego morza, ani malowniczych alejek tętniących życiem. I choć trudno w to uwierzyć w Chorwacji jestem po raz pierwszy. Czemu? Zawsze odkładałam ją na "potem", bo dlatego, że "jest blisko", bo "jest jak w Polsce", bo "może za rok". Gdyby nie pandemia pewnie dalej bym ją "odkładała", a że państwo chorwackie otworzyło się na "szczepionkowców" musiałam w końcu skorzystać.
Chorwacja oferuje wiele urokliwych miejsc, ja zdecydowałam się na Split. Miasto jest małe, porównując do mojego rodzinnego Krakowa, a w Chorwacji jest drugim co do wielkości (największe - Zagrzeb). Miasto charakteryzuje się wąskimi ulicami i wysokimi kamienicami, w których są sklepy, restauracje oraz mieszkania. Moimi ulubionymi punktami są zdecydowanie Riva oraz punkt widokowy Marjan. 
Riva jest głównym deptakiem w centrum miasta. Tutaj znajdują się restauracje, sklepy z pamiątkami, aleja z palmami oraz port. W szczególności proponuję wybrać się tutaj po zmroku, to właśnie wtedy miasto najbardziej tętni życiem i wygląda bardziej okazale. Może ktoś kojarzy te miejsca z Gry o Tron? To właśnie tam między innymi nagrywano serial. Jeśli już mowa o filmach, warto wspomnieć, że podczas naszego pobytu byłam świadkiem narodzin nowego serialu na Netflix'a "Marin". 
Marjan jest to punkt widokowy, z którego rozpościera się całe miasto. Wejście na górę zajmuję około 30 min. W pobliżu Wzgórza Marjan znajduje się duży park, w którym można schować się przed upalnymi dniami.
Jak już wspominałam Chorwacja otworzyła się dla osób zaszczepionych, warto więc wybrać się tutaj chociażby na weekend. Miasta z których można polecieć bezpośrednio do Split'u to między innymi Kraków, Warszawa, Wrocław, Katowice czy Gdańsk. Tym razem zrezygnowaliśmy z hotelu, a w zamian wybraliśmy 26-metrowy apartament z booking.com. Warto zastanowić się nad lokalizacją przy ulicy Vukovarskiej, z której na plażę i do centrum było około 20 min pieszo.
Niestety poza centrum Split nie należy do najczystszych miejsc, ale za to Morze Adriatyckie rekompensuje nieschludne miasto. Woda w chorwackim Adriatyku wydaje się być najczystsza w Europie. Polecam wybrać się do restauracji na świeże owoce morza, kolorowe sałatki, trochę drożej niż w Polsce, ale warto.
 

12 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się tam dojechać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne widoki i zdjęcia, przepięknie wyglądasz :) Chętnie bym się tam wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale piękne zdjęcia ❤ Ślicznie wyglądasz ❤

    OdpowiedzUsuń
  4. zazdroszczę bardzo takiej podróży, masz też piękną sukienkę rozkloszowaną, idealną na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłem tam ;) Świetne miejsce :) Polecam. Cenka.pl pozdrawia. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna sceneria. Zielona trawa i błękitne niebo jest tym, czego nam zimą potrzeba.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego artykułu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiele do myślenia dał mi ten wpis

    OdpowiedzUsuń
  9. Zainteresował mnie ten blog


    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś , zostaw po sobie ślad - komentarz :*

Copyright © 2016 Blog By Paulina , Blogger