19:29:00

Monako, Monte Carlo - wyścigi formuły 1, spacer po Francji

Monako zaraz po Watykanie jest najmniejszym krajem na świecie. Powierzchnia tego kraju to jedyne 2km2. Najszybszy dojazd do Monako jest możliwy z zachodnich regionów Ligurii, my wyruszyliśmy z Ventimiglii, a podróż trwała tylko 30 minut. Monako nie graniczy bezpośrednio z Włochami, więc po drodze przejeżdżaliśmy przez piękne regiony Francji. Zasobność portfeli mieszkańców Monako może zrobić ogromne wrażenie. Ulicami poruszają się ekskluzywne samochody, z imponującą częstością. Niektórzy obywatele posiadają również własne helikoptery, a co za tym idzie miejsca do lądowania i wielkie garaże. W Monako znajduje się przepiękna marina z ekskluzywnymi jachtami, słyszalne były języki z każdej części Europy. Z ciekawostek dodam, że mieszka tutaj około stu Polaków. Jak na tak mały kraj to naprawdę sporo.
Ceny w Monako nie należą do najtańszych. Przykładowo obiad dla dwóch osób to koszt około 300-400 PLN. Z każdej podróży przywożę jednak na pamiątkę pocztówkę, której cena również znacząco odbiegała od średniej europejskiej :) Nie wspomnę o kosztach noclegu, dlatego planując podróż do Monako warto zaplanować hotel we Francji lub Włoszech i przyjechać koleją. Mimo wysokich cen warto odwiedzić Monako.
Kraj jest na tyle mały, że podczas spaceru przypadkowo przekroczyliśmy granicę z Francją. Przy okazji można również zaplanować dalszą podróż wgłąb Francji np. do Nicei, Cannes lub do urokliwej miejscowości nad Lazurowym Wybrzeżem. Osobiście zwiedziłam już południowe Wybrzeże Francji w roku 2019 i w szczególności polecam Marsylię oraz Niceę. Natomiast teraz postawiliśmy na Larvatto Beach, która terytorialnie jest jeszcze w Monako, ale z widoczkami na Francję. Mała, kameralna plaża, idealna dla rodzin z dziećmi.
Na poniżym zdjęciu budynki po prawej stronie znajdują się na terenie Monako, natomiast po lewej we Francji :).
Monte Carlo to słynne osiedle w Monako. Zdecydowanie pachnie tu luksusem. Na świecie widziałam już wiele wystawnych domów mody, ale te w Monako zrobiły na mnie największe wrażenie. Oprócz prestiżowych marek odzieżowych, znajdują się tutaj topowe hotele, restauracje czy kawiarnie.
Podczas naszego pobytu Monte Carlo było częściowo zamknięte. Między ulicami tej dzielnicy odbywały się wyścigi Formuły 1 z udziałem samochodów elektrycznych. Można było kupić bilety na miejscu, ale finalnie nie zdecydowaliśmy się pójść na trybuny. Szczerze powiedziawszy nie jestem fanką Formuły 1, ale mimo to obserwowaliśmy wyścig na ogólnodostępnych telebimach.