19:55:00

Sztokholm na 4 dni / Co robić w stolicy Szwecji ?

W poprzednim poście podzieliłam się z Wami paroma ciekawostkami ze Sztokholmu. Dziś chciałabym poświęcić uwagę temu co robić w "Wenecji Północy", bo tak nazywane jest to miasto. W mieście znajdziemy ponad 70 muzeów i 100 galerii sztuki.

Jednym z moich ulubionych muzeów było muzeum Abby. Ekspozycja przedstawia historię szwedzkiego zespołu. Możemy dowiedzieć się jak poznali się członkowie oraz jak potoczyła się ich dalsza kariera. Podczas zwiedzania słychać w tle najpopularniejsze hity: "Mamma Mia", "Waterloo", "Dancing Queen".
Szwecja to kolebka europejskiej mody, znajduje się tu największy H&M na świecie. Warto zobaczyć tamtejsze kolekcje, bo różnią się od tych w Polsce, tak samo jak i ceny na naszą korzyść. Skoro prawdziwy szwedzki H&M to też polecam prawdziwą szwedzką Ikee. 
Tivoli Gröna Lund jest parkiem rozrywki położonym na jednej z centralnych wysp Sztokholmu - Djurgården. Park widać z bardzo daleka, ponieważ jest położony na samym brzegu wyspy, a dodatkowo wśród swoich atrakcji posiada trzy konstrukcje, które są bardzo wysokie, przez co dobrze widoczne z innych wysp Sztokholmu.
Dotarłam tam piechotą, a wróciłam wodnym transportem - statkiem. Warto też skorzystać z tego środka komunikacji, bo przy okazji można popatrzeć z wody na cały Sztokholm.

W Sztokholmie jest kilka punktów widokowych. Ja wybrałam ten gdzie znajduje się restauracja Eriks Gondolen. Jest to miejsce często odwiedzane, ponieważ widok obejmuje sporą część atrakcji Sztokholmu. Noblowska wieża, Djurgarden, przystań promowa i wiele innych, w zależności od pogody wspaniała możliwość ich sfotografowania. Natomiast restauracja to wyborne przysmaki i fantastyczna obsługa, tu na lunchu spotykają się nie tylko turyści, zewsząd słychać szwedzki!
W metrze reklamują polski skansen przedstawiający dawne ludowe życie, do wyboru mamy Warszawę bądź Kraków. Bardzo dobrze zorganizowany skansen w którym pięknie zagospodarowany jest teren. W niektórych miejscach spotkaliśmy aktorów wcielających się w postaci z epoki. Super miejsce na wycieczkę.

17 komentarzy:

  1. Piekne zdjęcia! Super look

    Zapraszam do siebie w wolnej chwili,
    Miłego dnia, Bambi Boho xx

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale cudnie wyglądałaś! Ja do Sztokholmu jeszcze nigdy nie zawitałam, byłam tylko w Malmo i to przejazdem w drodze do Kopenhagi :D Nie wiedziałam, że mają tam największy H&M na świecie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super miejsca,będę o nich pamiętać. Nie wiedziałam,że jest tam najawiększy H&M. Boskie zdjęcia,miłego weekendu ❤

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny zestaw <3 idealnie pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow świetnie połączyłaś ten zestaw :)

    OdpowiedzUsuń
  6. sztkolholm jest mega:) kiedys pojade fajny klimat

    OdpowiedzUsuń
  7. Super! Sztokholm jest przepiękny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. super wyjazd:!) sama bym chciała tak;/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem zachwycona tą relacją. Uwielbiam odkrywać takie miejsca.

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś , zostaw po sobie ślad - komentarz :*

Copyright © 2016 Blog By Paulina , Blogger